mandag den 28. maj 2012

Venter..... kan alle?

Alle er klar - næsten, vi mangler stadig endeligt svar fra Mathias, før vi siger "GO". Mathias' tandlægestudie har en eksamen i januar 2013, der kræver at han har deltaget i nogle forelæsninger/forsøg der ligger i december. Disse forelæsninger/forsøg prøver han at få dispensation for, så han ikke behøver at deltage. Han har fået positivt svar fra 2 undervisere, men mangler fra en 3. 

Derfor er der ikke sagt "GO" endnu, til turen over Atlanten.

Jeg er dog gået igang med forberedelserne, for bliver det ikke over Atlanten, så bliver det en tur sydover til fx. Portugals sydkyst.
Ali og jeg vil sejle afsted mod Portugal den 7 august, via Kielerkanalen. 

Så jeg er gået så småt igang med at udstyre båden.
Jeg har købt nye batterier - 2 stk lukkede AGM - 220ah, som jeg skal have bakset ned i båden en af dagene. De vejer af h. til.
Har også bestilt en stormfok i orange dug.
Solpanelerne er klar, og jeg har monteret en 300w/230volt inverter i båden (så man kan lave 12volt om til 230volt).
Solgt min gamle gummibåd med fast bund, og skal nu have købt en sammenklappelig og let en, i stedet for, samt en lille motor.
Sprayhooden har været hos sejlmager og blevet eftersyet.
Været i masten og checke riggen og skiftet windex.
Sat nye pol sko på startbatteriet.

Så selvom vi afventer Mathias' svar - arbejder jeg videre med projektet.

Hilsen fra Lars - en dejlig sommermorgen den 28. maj.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar