Mange småting der skal forberedes.
Man kan egentlig bare tage sin båd og så sejle afsted som den er. Hvorfor al den forberedelse???
Ryger der en syning i sejlet, får man det så bare lavet i næste havn. Mangler man ledning til solpanelet, køber man det undervejs. Skal man bruge værktøj til at skille et eller andet ad på motoren, skaffer man det jo nok et sted. Så egentlig behøver man ikke en masse forberedelse, for at sejle til Karibien, men alligevel - på en eller anden måde gør det nu turen lettere og mere sikker, når man er forberedt.
Brændstoffilter |
Brændstoffilter |
Idag (den 28. juni) var jeg på Øresund, en dejlig morgen med let vind og sol.
Jeg skulle afprøve min Code Zero. En Code Zero er en stor genua til let- og mellemluft.
Denne er på over 50m2. Den monteres i et beslag foran forstaget, og hales op i spilerfaldet, helt op til mastetoppen. Den er monteret på en Furler (så den kan rulles ind/ud).
Håber den vil være perfekt til at "bære" os over Atlanten, hvor vi forventer at vinden vil komme agten fra, eller skråt agten fra (nordøst passaten).
Ingen kommentarer:
Send en kommentar